طراحی لباس با اتوکد/آکادمی میر

طراحی لباس با اتوکد چگونه است؟

اتوکد یکی از صدها ابزار طراحی‌ست که به صنعت مد و فشن راه پیدا کرده و این امکان را به طراحان می‌دهد تا ایده‌های ذهنی‌شان را به صورت طرح‌های دوبعدی و سه بعدی پیاده سازی نمایند و با اجرای تکنیک‌های خاص، طرحی خارق العاده و نوین را طراحی کنند. چه بسا که بهره گیری از این نرم‌افزارها به ساده‌سازی ارتباط بین ایده‌های طراحی لباس و تولید آنها نیز کمک می‌کند.

در طراحی لباس با اتوکد طراحان می‌توانند نه تنها یک تنظیم سه بعدی و دوبعدی از طراحی‌شان؛ بلکه چگونگی بکارگیری ابزار دوخت و شبیه ساز، بافت و رنگ پارچه، افکت و غیره را نیز انجام دهند.

به عبارت ساده‌تر؛ در استفاده از اتوکد برای طراحی لباس، طراحان با تکنیک‌هایی آشنا می‌شوند که امکان پیاده‌سازی ایده‌های ذهنی و بهترین طرح‌ها را به آنها می‌دهد. هم‌اکنون میتوانید برای یادگیری طراحی لباس با اتوکد به سراغ دوره‌های آکادمی میر بروید. ما در این دوره‌ها با کمک گرفتن از اساتیدی حرفه‌ای و مجرب راه استفاده صحیح از نرم‌افزار اتوکد برای داشتن یک طراحی منحصر به فرد را به شما یاد خواهیم داد. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون به بخش تماس با ما بروید.

طراحی لباس با اتوکد/آکادمی میر

طراحی لباس با اتوکد یک راه آسان:

برخی از برنامه‌های نرم‌افزار طراحی مد رایج عبارتند از: Digital Fashion Pro. Adobe Illustrator. کورل دراو. این بین طراحی لباس با اتوکد آسان تر بوده و علاقه مندان بیشتری را به سمت خود جلب می کند.  طراحان مد، استارت آپ های خط لباس، طراحان پارچه، تولیدکنندگان پوشاک و حتی دانشجویان مد از نرم افزار CAD استفاده می کنند. زیرا محیط کاربری این نرم افزار خوب است و گزینه های زیادی را در اختیار افراد قرار می دهد.

چرا برخی استفاده از اتوکد را اشتباه می‌دانند؟

مسئله اینجاست که با وجود تمامی پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی صورت‌گرفته، هنوز هم کم و کاستی‌هایی در ابزارهای معرفی شده وجود دارد. درواقع بگذارید اینطور بگویم؛ هیچ چیز در این جهان بی‌عیب نیست و این موضوع حتی درخصوص نرم‌افزارها نیز صدق می‌کند.

حال چرا برخی از طراحان طراحی لباس با اتوکد را مناسب نمی‌دانند؟ دلایل مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • فرض را بر این بگذارید که به ناگهان در حین انجام کار، سیستم کامپیوتر هنگ کند! یا خراب شود! از بین رفتن تمامی طرحی که ساعت‌ها برایش زحمت کشیده‌اید میتواند آسیب بزرگی به آینده کاری شما وارد کند.
  • استفاده از نرم‌افزارها خصوصا اتوکد به شدت مستعد پذیرش ویروس‌های کامپیوتری هستند. اندکی غفلت کافیست تا این ویروس راه خود را بیابند و به طرح‌های شما در CAD آسیب برسانند. از همین‌رو همواره باید سطح محافظت از این برنامه‌ و طراحی‌های انجام شده در آن را بالا ببرید.
  • حتی این امکان وجود دارد که در صورت عدم اقدامات امنیتی مناسب در طراحی لباس با اتوکد، طرح‌ها شما مورد هک قرار گیرد و در زمان مناسب روانه بازار شود! آن وقت است که انجام هیچ کاری فایده ندارد.

با این تفاسیر آیا فکر می‌کنید طراحی لباس با نرم افزار اتوکد گزینه مناسبی برای شماست؟ عجله نکنید، ما قصد داریم در ادامه توضیحات مفصل‌تری را در این زمینه ارائه دهیم.

طراحی لباس با اتوکد/آکادمی میر

معایب CAD چیست؟

برخی از معایب طراحی لباس با اتوکد در زیر بیان شده است که می توانید مطالعه نمایید.

-اگر سیستم کامپیوتری شما به طور ناگهانی خراب شود، طرح های شما در CAD ممکن است از بین بروند.

-اقدامات کافی انجام نشود، طرح‌های CAD شما مستعد ابتلا به ویروس‌های کامپیوتری خواهند بود.

-اگر اقدامات امنیتی مناسب انجام نشود، طرح های CAD شما می توانند هک شوند.

انواع نرم افزار برای طراحی لباس

آیا میدانستید که برای طراحی لباس تنها اتوکد نیست که میتوانید به سراغ آن بروید؟ این روزها نرم‌افزارهای بسیار زیادی معرفی‌شده که از جمله آنها عبارتند از:

  • Illustrator
  • Gerber
  • Tuka3D
  • Rhino
  • Optitex
  • و غیره

اما کدام یک از آنها نتیجه بهتری را ارائه می‌دهد؟

ببینید این مسئله کاملا به شما به عنوان طراح حرفه‌ای لباس برمیگردد. مسلما هرکدام از این نرم‌افزارها ویژگی‌‌های مخصوص به خود را دارند. اما این شما هستید که باید ببینید توانایی و مهارت استفاده از کدام را دارید. از طرف دیگر کدام یک میتواند نیاز شما را برآورده سازد. مثلا اتوکد اولیه‌ترین نرم‌افزاری‌ست که میتوانید برای طراحی لباس هوشمند به سراغ آن بروید! نکته قابل توجه اینجاست؛ هر چقدر که نرم‌افزار انتخابی‌تان پیشرفته‌تر باشد، طرح نهایی شما نیز حرفه‌ای تر خواهد بود.

طراحی لباس با اتوکد در برابر Adobe Illustrator

Illustrator به دلیل قیمت مناسب (کمتر از ۲۰ دلار آمریکا یا ۱۷.۱۵ پوند در ماه) و قابلیت های زیاد، توسط بسیاری از طراحان مد استفاده می شود. در حالی که طراحی لباس با اتوکد امروزه طرفداران زیادی دارد لذا یک رقیب اصلی برای این نرم افزار می باشد. در Adobe Illustrator برای طراحی لباس اغلب هزینه زیادی باید انجام دهید و بسیار تخصصی است، که محدودیت هایی را برای افرادی که می توانند از آن استفاده کنند، ایجاد می نماید. اما در سال‌های اخیر، فناوری طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) در صنعت نساجی و پوشاک استفاده می‌شود که بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین فرآیند کلی را ساده‌تر کرده و چرخه طراحی تا ساخت را کوتاه می‌کند. این کار راندمان تولید و همچنین کیفیت پوشاک را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

از اتوکد برای چه مواردی می توان استفاده کرد؟

طراحی لباس با اتوکد امروزه توانایی های زیادی به شما می بخشد. اتوکد مخفف عبارت Computer-Aided Design است. از این نرم افزار برای طراحی استفاده می شود. نرم افزار مذکور این امکان را به کاربر می دهد تا ایده ها، طرح های محصول و نقشه ها را تا سطح مورد نیاز از دقت فنی مفهوم سازی کند. همچنین محاسبات طراحی و شبیه سازی های سریع را در زمینه تولید انجام دهد.

آیا طراحان مد از اتوکد استفاده می کنند؟

طراحی لباس با اتوکد یکی از پرکاربردترین برنامه ها در صنعت مد است زیرا به طراحان اجازه می دهد تا کارهای مهم طراحی مد را انجام دهند. برای طراحی با این نرم افزار لازم است تا ابتدا بازار را شناسایی کنید. یک طرح تجاری تهیه  نمایید. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. شروع به طراحی نموده و یک تولید کننده لباس پیدا کنید. نام برند، لوگو و نمایه بازار را نیز می بایست انتخاب نمایید. پس از طراحی های صورت گرفته یک قیمت رقابتی برای اقلام خود انتخاب کنید و فرآیند بازاریابی را آغاز کنید.

طراحی مسطح در اتوکد چیست؟

طرح مسطح که در صنعت مد، طراحی مسطح و تکنیک تخت نیز نامیده می‌شود، یک طراحی فنی از یک لباس است که گویی برای نشان دادن جزئیات طراحی مانند درزها و دوخت‌ها، صاف گذاشته شده است. این نوع طراحی به طراح و الگوساز در کل فرآیند تولید لباس کمک می کند تا دید بهتری داشته باشد. طراحی لباس با اتوکد نیز شامل این ویژگی است لذا شما می توانید انواع طرح های دو بعدی و سه بعدی را رسم نمایید. طراحان مد سعی می‌کنند لباس‌هایی طراحی کنند که عملکرد و زیبایی‌شناختی داشته باشند. آنها هنگام طراحی در نظر می گیرند که چه کسی احتمالاً یک لباس را بپوشد و موقعیت هایی که در آن لباس پوشیده خواهد شد، چه مواردی هستند.

هزینه طراحی لباس با نرم افزار چقدر است؟

هزینه های راه اندازی و طراحی لباس با اتوکد می تواند در خطوط مختلف لباس بسیار متفاوت باشد. اما به طور کلی، یک خط لباس سایز کوچک برای شروع به حداقل ۵۰۰ دلار نیاز دارد، یک خط متوسط ​​باید بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار برای هزینه های راه اندازی در نظر بگیرد.  این یک تصور غلط رایج است که شما باید حتما با خیاطی آشنا باشید تا یک طراح مد شوید.

مزایای شرکت در دوره آموزش طراحی لباس با اتوکد

باید این نکته را متذکر شویم؛ تمامی آموزش‌ها در دوره طراحی لباس با اتوکد به صورت تخصصی برای علاقمندان به این حوزه آماده شده است و در پایان دوره، هنرجویان به طور کامل نه تنها به خود نرم‌افزار بلکه به جزئیات آن نیز تسلط دارند. علاوه بر اینکه آکادمی میر مدرکی را نیز در اختیار آنها قرار خواهد داد.

۱. با در اختیار داشتن مدرک معتبر طراحی لباس با نرم افزار اتوکد، حضور در بازار کار برای علاقمندان به این صنعت آسان‌تر خواهد بود. حتی اگر سرمایه مناسبی را برای راه‌اندازی کسب و کار خود در اختیار نداشته باشید، با چنین مدرک معتبری میتوانید شغلی با درآمد عالی بیابید.

۲. از طرفی مهارت به دست آمده آنقدر مورد توجه‌ست که حتی امکان ارسال رزومه و درخواست برای حضور در بهترین مزون‌های دنیا نیز وجود دارد.

۳. با حضور در دوره، مهارت و دانش شما افزایش پیدا می‌کند که منجر به خلق طرح‌هایی خلاقانه‌تر شده و به اعتبار نام برند شما می‌افزاید.

۴. حضور در دوره‌ها و دریافت آموزش‌های حرفه‌ای به افراد کمک می‌کند تا ایده‌های بهتری را بیابند و با الهام گرفتن از صحبت‌ها و محیطی که در آن هستند، طرح‌هایی بدون کپی ارائه دهند.

طراحی لباس با اتوکد  این روزها علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب نموده است. برنامه های CAD اکنون به طور فزاینده ای در مد برای ایجاد طرح ها، نمونه های اولیه و مدل های روز استفاده می شوند. طراحان مد از بسته های نرم افزاری ۲ بعدی CAD برای ایجاد مفاهیم اولیه از طرح های خود استفاده می کنند.
طراحی لباس با اتوکد/آکادمی میر

جمع بندی:

طراحی لباس با اتوکد   از بسیاری جهات می تواند برای شما مفید باشد. این نرم افزار یک دید واقع گرایانه به شما می دهد تا طرح خود را بر روی مانکن از جهات مختلف بررسی نمایید. همچنین می توانید میزان سازگاری پارچه با طرح خود را بررسی کرده و در صورت نیاز نوع رنگ یا طرح را تغییر دهید.گاها نیاز است تا در زمان طراحی لباس برخی از تزئینات و جزئیات را تغییر دهید تا بازخورد طرح شما خوب باشد. این مورد به صورت دستی به زمان زیادی نیاز دارد اما به کمک نرم افزار می توانید در کسری از ثانیه تغییرات را اعمال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *