پورتفولیو آکادمی میر

پورتفولیوچیست؟

پیش از بررسی این که پورتفولیو پورتفولیو طراحی لباس چیست، بهتر است با مفهوم واژه پورتفولیو بیشتر آشنا شویم.

پورتفولیو در واقع مجموعه‌ای است از نمونه کارها، پروژه‌ها و ارائه‌های شخصی که نشانگر توانایی‌ها، مهارت‌ها و دستاوردهای یک فرد است. این مجموعه معمولاً در زمینه‌های مختلف مرتبط با حوزه تحصیلی، شغلی یا هنری فرد ایجاد می‌شود. پورتفولیو به عنوان یک ابزار مؤثر در نمایش دانش، توانایی و تجربه فرد استفاده می‌شود. اهمیت پورتفولیو به این دلیل   است که این مجموعه به شما اجازه می‌دهد تا به صورت عملی نشان دهید که در چه زمینه‌هایی توانایی دارید و چه نتایجی را در طول زمان به دست آورده‌اید. این باعث می‌شود که افرادی که در حوزه تصمیم‌گیری درباره شما قرار دارند، به راحتی بتوانند شما را ارزیابی کنند و از توانمندی‌های شما آگاه شوند.

در واقع در هر تجارتی که باشید باید با مفهوم پورتفولیو آشنا باشید تا بر اساس استراتژی های بازاریابی و فروش خود را پیش ببرید.

پورتفولیو آکادمی میر

پورتفولیو طراحی لباس چیست؟

پورتفولیو طراحی لباس می‌تواند برای گونه‌های مختلفی از فرصت‌های شغلی و تحصیلی استفاده شود. برای هر موقعیت خاص، ممکن است نیاز به تهیه یک پورتفولیو با ویژگی‌های  خاص داشته باشید. در اپلای برای دانشگاه، پورتفولیو طراحی لباس شما نشان دهنده توانایی‌ها و استعدادهای شما در طراحی لباس است. باید مطمئن شوید که پورتفولیو شما   شامل نمونه‌های متنوع و جذابی از طراحی‌های لباسی است که شما انجام داده‌اید. همچنین، می‌توانید نمونه‌هایی از فرآیند طراحی خود را نیز در پورتفولیو قرار دهید تا نشان   دهید  که چگونه از ایده تا محصول نهایی به عمل می‌آورید.

در مورد جستجوی شغل، پورتفولیو شما باید به توانایی‌ها و مهارت‌های شما در طراحی لباس اشاره کند. باید نمونه‌هایی از طرح‌ها، الگوها، ساخت و دوخت لباس‌هایی که طراحی کرده‌اید، را در پورتفولیو خود نشان دهید. همچنین، می‌توانید ارائه دهنده خدمات طراحی لباس یا کارفرمایانی که به دنبال طراحان لباس هستند، را به عملکرد خود در پروژه‌های قبلی آشنا کنید. در مورد مدل‌ها، پورتفولیو شامل تصاویر حرفه‌ای و جذابی از مدلینگ لباس می‌شود.

پورتفولیو آکادمی میر

این تصاویر باید نشان دهنده استعدادها و قابلیت‌های مدل در نمایش لباس باشند. همچنین، می‌توانید اطلاعات مربوط به اندازه بدن، طول قد، رنگ پوست و دیگر ویژگی‌های مدل را نیز در پورتفولیو خود قرار دهید. در نهایت، برای هر موقعیت خاص، مهم است که پورتفولیو شما مطابق با نیازهای آن موقعیت طراحی شود. این شامل انتخاب نمونه‌های مناسب، طراحی زیبا و قابل فهم، و نمایش بهترین توانایی‌ها و استعدادهای شما است. بنابراین پورتفولیو طراحی لباس می‌تواند به عنوان ابزاری مؤثر برای جذب توجه کارفرمایان، شرکت‌های مد، یا مشتریان برای نمایش استعداد و خلاقیت شما در طراحی لباس عمل کند.

اهمیت پرتفولیو (  Portfolio ) طراحی لباس

پورتفولیو طراحی لباس در دنیای مد و فشن اهمیت بسیار زیادی دارد. نمونه کار مد یکی از مواردی است که به مشتریان شما ایده عادلانه ای در مورد سطح خلاقیت و تجربه کاری شما می دهد.فرد باید هم یک نمونه کار آنلاین و هم آفلاین داشته باشد. یک نمونه کار آنلاین کار شما را برای هر کسی از هر کجای دنیا در دسترس قرار می دهد و شما را با مشتریان در همه سطوح در ارتباط نگه می دارد.با یک نمونه کار آفلاین، می توانید در مصاحبه های فیزیکی شرکت کنید و کار خود را به طور منسجم ارائه دهید.

علاوه بر این از این نمونه کارها می توان در قالب یک نمونه کار برای معرفی نام و برند خود استفاده کرد.در واقع مجموعه ای که در قالب پورتفولیوی مد و فشن ارائه می شود، می تواند برای معرفی کار طراحان مورد استفاده قرار بگیرد و از این رو اهمیت بسیار زیادی دارد.به همین دلیل است که اکثر طراحان مد سعی دارند تا برجسته ترین کارهای خود را در قالب نمونه پورتفولیو طراحی لباس ارائه دهند.کاربرد و اهمیت دیگر این مجموعه برای ارائه به عنوان رزومه کاری است.

پورتفولیو آکادمی میر

در ساخت فشن پورتفولیو زیاده روی نکنید

یک تابلوی مفهومی باید تا حد امکان ساده باشد زیرا ایده ای که منتقل می کند نباید با هیچ ایده دیگری روی تابلو اشتباه گرفته شود. بنابراین باید از گذاشتن همه چیز در یک بشقاب پرهیز کرد. با این حال، فرض کنید یک طراح می خواهد چندین ایده را به مشتری منتقل کند. در این صورت، بهتر است تابلوهای مفهومی جداگانه طراحی کنید تا اینکه آنها را با هم ترکیب کنید تا مشتریان را تحت فشار قرار دهید.

فقط بهترین طرح ها

به عنوان هنرجوی دوره طراحی لباس یا طراح لباسی مشتاق حتماً ایده ها و نمونه کارهای بسیاری دارید؛ لازم نیست تمام آنها را در پورتفولیو طراحی لباس بگنجانید. هدف پورتفولیو طراحی لباس نشان دادن مهارت و توانایی شماست و دو طرح از هر سبک و مدلی که کار کرده اید، برای نشان دادن مهارت شما کافیست. شاید توانایی عالی در کار کردن با پارچه ای خاص را دارید در این مورد تنها دو طرح عالی از بین همه طرح ها برای نمایش انتخاب کنید.

پورتفولیو آکادمی میر

سوالات مهم

۱.تفاوت پورتفولیو طراحی لباس و تصویر سازی در چیست؟

در پورتفولیو طراحی لباس، لوک‌های لباس ممکن است بسیار ساده کشیده شده باشند؛ اما در هنر تصویر سازی، جزئیات به صورت کامل در نظر گرفته می‌شود و لباس ها بسیار به واقعیت نزدیک است.

۲.فکر می‌کنید چه کسانی باید پورتفولیو داشته باشند؟

تمام طراحانی که قصد دارند در سازمانی استخدام شوند یا برای یک دانشگاه اپلای کنند باید پورتفولیو داشته باشند. متاسفانه داشتن پورتفولیو در ایران چندان اهمیت ندارد اما در خارج از ایران بسیار مهم است و اگر طراحی، پورتفولیو نداشته باشد؛ نمی‌تواند وارد مجموعه‌ای شود

۳.آیا پورتفولیو طراحی لباس برای اپلای در همه دانشگاه‌ها و کشور‌ها یک معیار مشخص دارد؟

خیر. هر دانشگاه و کشوری معیار‌های خاص خود را دارد که طراح لباس باید بر اساس آن‌ها، پرتفولیو خود را بسازد؛ در غیر این صورت انتخاب نمی‌شود.

کلام آخر

شما میتوانید با شرکت در دوره پورتفولیو تخصصی (مهاجرت) به بهترین کشورها مهاجرت کنید.

پورتفولیو آکادمی میر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *